Sponsoreret indhold
“Jeg gider ikke at gøre rent” - Mette Marie Lei Lange
Tiden er blevet noget af det dyrebareste vi har, og det kan derfor virke som en torn i øjet, når den skal gå med støvsugning og andre tidskrævende rengøringstjanser. Men her kommer Happy Helper ind i billedet. Det er en digital rengøringstjeneste, som giver jer tiden tilbage til alt det sjove. Herunder fortæller bloggeren Mette Marie Lei Lange om sine erfaringer med Danmarks mest populære rengøringsplatform.
Det ligger i navnet ”Happy Helper” – en hjælpende hånd, som kommer til undsætning i en travl dagligdag med jobs, børn og diverse pligter. Her er tale om navnet på den succesfulde rengøringstjeneste, der siden 2016 har gjort det nemmere for familier landet over at få hverdagens kabale til at gå op. Og dette gør sig netop gældende for bloggeren Mette Marie Lei Lange og hendes familie. De har gennem flere år benyttet sig af platformen, som både giver bedre tid til familielivet og fritager jer for rengøringstjansen. Og når Mette Marie bliver spurgt ind til motivationen for at benytte Happy Helper, er hendes svar nok et, som mange kan nikke genkendende til:
- Da må jeg simpelthen svare, at det er det faktum, at jeg ikke gider at gøre rent. Det er et utaknemmeligt job på den måde, at man kun lægger mærke til det, når det ikke er gjort. Jeg elsker at ordne min have, men jeg er altså ikke specielt glad for at gøre rent, og derfor er jeg glad for, at det er så let at få hjælp til.
Tankerne bag Happy Helper begyndte at spire allerede tilbage i 2015, hvor Dennis Forchhammer sad som nybagt far og manglede både tid og overskud i hverdagen. Løsningen kunne blandt andet findes i rengøringshjælp, men det var svært at navigere i dette marked, som desuden primært bestod af sorte penge. Sammen med Jesper Brok-Jørgensen gik han derfor ind i kampen om at flytte det sorte marked over i trygge og transparente rammer – dette blev til iværksættersuccesen Happy Helper, som i dag bliver benyttet af over 15.500 husstande landet over. Og når man spørger Mette Marie, hvorfor valget faldt på Happy Helper, svarer hun således:
- Jeg synes, det er en fed virksomhed med nogle gode værdier, og så er det let at finde rundt i, og de har en rigtig god kundeservice. Med rengøring skal det bare være let. Det skal bare fungere. Og det synes jeg, det har gjort i efterhånden flere år, hvor vi har haft Happy Helper.
Happy Helper er indrettet som en moderne markedsplads, hvor kunder matcher med rengøringsassistenter. Hvor man før i tiden skulle lede efter rengøringshjælp på opslagstavlerne i supermarkedet, kan man nu sidde hjemme foran computeren og booke rengøring med god samvittighed. Det kan klares på kun to minutter, og fra 138 kr. i timen får man både rengøring og dækning af Tryg Forsikring. Og netop brugervenligheden gør platformen til et hit for såvel det unge par som børnefamilien.
- Hjemmesiden er overskuelig og pæn, og det er svært at fare vild. Man kan frit vælge imellem de forskellige hjælpere, der er i ens område, og så laver man en aftale og skriver sammen gennem hjemmesiden. No fuss! – siger Mette Marie.
Takket være Happy Helpers konstante gåpåmod kan vi i dag glæde os over at have endnu et værktøj i kampen mod en fortravlet hverdag. Og hvilke specifikke grunde vil Mette Marie give til at vælge den digitale rengøringsmodel?
- Det er nemt og gennemskueligt, og det kan jeg godt lide, når det nu handler om at lukke folk, man ikke kender, ind i sit hjem. Det er en god virksomhed fuld af gode mennesker, og det føles trygt. Og så bliver der rent! Det er jo det vigtigste!