Endnu mere rock ’n’ roll hos Saint Laurent Paris
Opmærksomme læsere vil vide, at Hedi Slimane fra dag ét har genereret overskrifter og opmærksomhed omkring tronskiftet hos det legendariske modehus, som han valgte at omdøbe til Saint Laurent Paris.
Slimanes kampagnedebut fik en blandet modtagelse i modeverdenen, da det første billede blev frigivet i Vogue Hommes. Sidenhen er flere kommet til, stadig karakteristiskt monokrome, og med designeren selv bag kameraet. Nogle var ovenud begejstrede for det skrabede look med et umiskendeligt touch af Slimane, mens andre ikke kunne relatere til de meget lidt informative kampagnebilleder, som fokuserede mere på det nye logo og image end på tøj.
I alt bliver 15 billeder løbende lanceret inden jul, hvor hele kampagnen bliver vist. Nu er fjerde billede i rækken kommet os i hænde, og vi lover jer, at der atter er skruet op for et dramatisk rock ’n’ roll-look, med det nye kampagneansigt, Kati Nescher.
Den russiske topmodel har i forvejen et androgynt look, som let kunne sammenlignes med multikunstner og punk-dronning, Patti Smith. Ligheden er imidlertid så slående på det netop frigivne kampagnebillede, at det næppe kan være en tilfældighed. Nescher er sparsomt stylet, med ravnesort hår og masser af hud, og kigger hengivent ned på en anonym, mandlig figur.
Slimane leger med kampagneformatet, og der er store forventninger til kollektionen, som han indtil videre ikke har afsløret meget af. Vi håber, de bliver indfriet.
Se også: Slimanes kampagnedebut er et rock 'n' roll eventyr »