Sponsoreret indhold

Skiferie coming up? Her er 3 grunde til disse skigoggles bør få en plads på din ønskeliste

Skiferie coming up eller mangler du en julegave?

Og skynder du dig, så kan du nå at få en julegave med i købet! Eksempelvis en ekstra linse til en værdi af 700,-.

Luften fryser. Solen er på efterårsferie. Og winter is coming. Er du en de titusindvis af danskere for hvem vinter er lig med skiferie, sidder du nok tålmodigt og venter på at tage pisterne med storm. I så fald ved du også, hvor afgørende det rette udstyr er for en succesfuld uges bakkeræs. Uanset om du indtager de kridthvide bakker på de lange brædder eller snowboardet, er der én ting, der er et absolut must at have: Et ordentligt par skibriller.

Men skibriller er ikke bare skibriller. Det er avanceret teknologi, som kræver exceptionelt håndværk for at perfektionere. Udover at beskytte dit ansigt og øjne mod kuldens greb og sikre din komfort, skal dine skigoggles også understøtte din eventyrlyst i al slags vejr og hjælpe dig med at navigere i den blændende sne.

Sådan en opgave kræver gode goggles. Og dem mener det danske solbrillebrand MessyWeekend, at de har lavet med skibrillerne ACHTON.

Achton.jpg

Som prikken over i’et kører MessyWeekend endda en Julekampagne. Køber du en ACTON XEp så kan du få en high-contrast XE2 linse med – helt gratis (værdi 700,-)! Du skal bare huske at bruge koden freelens.

Sfæriske linser

Når MessyWeekend bedømmer kvaliteten af skigoggles, er der tre elementer, de kigger på: linsen, afdugningsegenskaber og komforten. ACHTON-modellen er et af de få par skibriller, som er udstyret med skisportens nyeste teknologier, og tilbyder derfor det bedste fra alle verdener.

Skibrillerne findes med to forskellige former linser: cylindrisk og sfærisk. ACHTON-brillen har den klassiske cylindriske linse, som buer over dit ansigt vandret, men er flad lodret. Selvom der her fokuseres på ACHTON-modellen, tilbyder MessyWeekend også deres FLOAT II-model. Et par goggles med en sfærisk linse, som buer både vandret og lodret. 

Float_II_XE202_Silver-Black_Product-Front.jpg

MessyWeekends Jule-tilbud:

Gælder indtil den 22. december

Køb modellen ACHTON XEp og få en XE2 linse med gratis ved brug af koden FREELENS (værdi 700,-)

Ved køb for mere end 550,- kan du vælge et af følgende produkter:

  • Dobbeltlaget halsedisse i 100% merinould (værdi 300,-)
  • Hue i 100% genbrugspolyester (værdi 250,-)
  • Tote bag i organisk bomuld (værdi 120,-)

Højkontrast og fotokromisk linse med magnetisk linseskift

ACHTON-brillen er udstyret med en høj-kontrastlinse, som virker ved at forstærke farverne og derved snelandskabets kontraster. Resultatet er simpelt: Du ser flere og skarpere detaljer, end med en almindelig linse.

Achton-og-hobbes-2.jpg

For at sikre en let, stærk og praktisk talt ubrydelig linse, er XE2-linsen fremstillet af optisk kvalitets-polycarbonat – det samme materiale, man finder i skudsikre vinduer. MessyWeekend tilbyder også en opgraderet linse, XEp, som har samme høj-kontrast teknologi som XE2, men med et ekstra fotokromisk filter. Filtret er udviklet til automatisk at justere linsens farver og toner i forhold til, hvor meget sol der er. Er solen høj, vil linsen være kongeblå, og skifter vejret, vil den på 30 sekunder blive transparent.

Begge modeller er udstyret med 100% UV400 (UVA+UVB) beskyttelse, så dine øjne er helgarderet mod solens skadende

Achton_XEp_Perspective-1.jpg

En anden afgørende funktion, er evnen til at skifte linse på en fornuftig tid. Langt de fleste modeller har et forældet linseskiftesystem, der kræver manuel håndtering for at skifte linse, hvilket ofte er en byrde og udfordring på et koldt bjerg. Med et magnetisk linseskift, som består af et 8-punkts magnetsystem fastgjort til brillens ramme, reducerer begge MessyWeekend’s skigoggles modeller, ACHTON og FLOAT II, tiden, det tager at skifte linse fra minutter til sekunder.

Dugfri udsigt

Når du suser ned ad de ishvide bjergrygge, er din værste fjende kondens på indersiden af dine goggles. Kondens er dog svært at undgå, da det formes, når din kropsvarme uundgåeligt rammer den nedkølede linse. Udstyret med brudsikre og dobbelt-lagede linser - i stedet for de forældede single-linser - er ACHTON og FLOAT II i stand til udskyde tiden, det tager for kondensen at forme. Et ædelt trick, der gør brillerne mere modstandsdygtige over for dug. Og med anti-dug coating og anti-scratch-beskyttelse på linsens inderside samt ventilationsåbninger i toppen og bunden af framen - som er industriens kronede våben mod dug - er begge modellers udluftningssystem i top.

FLOAT_II_XE209-Hardbox,-Lens,-Sticker.jpg

Komfortabelt

På komfortområdet ligger ACHTON og FLOAT II igen i front. Brillestellet på begge goggles er bygget af termisk letvægts polyurethan, som giver den højtønskede fleksibilitet, kolde temperaturer kræver. Stellet er overlagt med trelagsskumteknologi, der udover at forbedre udluftning også hjælper med at flytte fugt væk fra dit ansigt. Trelagsskummet er ovenikøbet ultrablødt, og du kan derfor rocke dine goggles hele dagen uden gener eller ubehag. 

Og så til pasformen. Ideelt skal dine skigoggles pasform være tætsiddende (ikke stram) og behagelig. Størrelsesmæssigt har ACHTON en medium pasform, som er ideel til både kvinder og mænd. Hvis store goggles er forstore til dig – for eksempel hvis de har en tendens til at trykke ned på næsekanten – så bør ACHTON være et perfekt fit til dig. Hvis du modsat eftersøger et stel på den større side, kan du ikke gå galt i byen med MessyWeekends FLOAT II-brille.

Dansk design og kvalitet

Sat i verden gennem et disruptivt og rebelsk dansk Kickstarter-projekt tilbage i 2019, står ACHTON-brillen nu som et triumferende symbol for den universelle tiltrækningskraft, som dansk minimalistisk design har på omverdenen. Materialet er nøje udvalgt, og det efterlever råd og krav fra skisportens giganter til perfektion. Især tre ord rammer plet: Standhaftigt, brudsikkert men på samme tid ultralet.

Cool weather, cool look

Linsens klassiske neon-blå look gør stilen gennemgribende futuristisk, med rene linjer og skarpe detaljer. Inspireret af den danske opdagelsesrejsende Achton Friis eventyrlige togter og designet af to Københavnske iværksættere med underdog-mentalitet, rammer ACHTON-brillen (og resten af kollektion) et samlet udtryk, der oser af dansk design. 

MessyWeekend ønsker at appellere til det lækre i os alle, og derfor er de tilhørende stroppers farveudvalg bevidst neutralt. Med et valg mellem sort, hvid og Army-grøn forbliver stilen ren som bjergstoppens puddersne. Se udvalget her.

To verdener mødes

MessyWeekend laver nogle uovertruffelige skigoggles, men de er først og fremmest et solbrillebrand. Her har de med deres notoriske og trendbrydende kollektion af kvalitetssolbriller solgt til i et prisleje, der bryder alle branchenormer. 

Et look der opsummerer en hel generation

Med navne som New Depp, Downey, Roxie, Liv og Hobbes er hver solbrille gennemsyret af karakter og inspireret af nogle af tidens største excentrikere og personligheder. Så med et par solbriller fra MessyWeekend, bærer du ikke bare et par masseproduceret shades fra et ansigtsløs megabrand. Nej, du bærer en personlighed, en identitet, fremstillet i materialer udtænkt af en rebelsk ånd og med synlige spor af håndværk. Se mere her.

New-Depp-Crystal-Green,-Corey-Tortoise-.jpg

I en verden af masseproduktion og bunkekøb, er vi blevet forvænt med at købe nyt, nyt, nyt. Mest af alt, fordi lige meget, hvor meget vi giver for vores accessories, tøj eller andet, er det sjældent, at det holder mere end et par sæsoner. Især solbriller er lette at slide op, knække eller på anden vis ødelægge.

Den kultur forsøger MessyWeekend at sætte sig op i mod. Alle deres solbriller er håndlavede. Og ikke på den overfladiske et-menneske-har-trykket-på-knappen-håndlavet. Med en kreationssproces med over 200 separate manuelle trin tager det MessyWeekends dedikerede solbrilleproducent tre uger at producere et par. Det betyder, at du får et par holdbare solbriller i stand til at overleve ethvert udendørseventyr.

Ligesom kvaliteten, er prisen også imødekommelig. Ved at skære produktionsprocessen ind til knoglen og droppe prisoppusteriet, har de sat sig i en unik priskategori, hvor du nøjes med at skulle betale en pris, som er halvdelen af, hvad andre lignende brands tager.