Her er beviset på, at man sagtens kan være undertøjsmodel som 73-årig
Behøver vi at sige det igen? Ja, vi gør. En smuk krop er ikke nødvendigvis en ung krop. Det kan ikke siges ofte nok. Det sætter mærket Calvin Klein streg under med sin nye undertøjskampagne, hvor en række kendte kvinder poserer i undertøj, heriblandt den 73-årige skuespillerinde Lauren Hutton.
Vi har tidligere skrevet om, hvordan American Apparel brugte den den gang 62-årige skuespillerinde Jacky O’Shaughnessy i en af deres undertøjskampagner. Også luksusbrandet The Row og highstreet-kæden & Other Stories har brugt modeller med både seks og otte årtiers livserfaring i håndtaksen.
Se kampagnefilmen her (artiklen fortsætter under videoen):
Efter mange års tilbedelse af den unge krop, er der en grund til, at vi i disse år ser flere rynker på kampagnebillederne.
- Jeg tror på en modreaktion på det aldersløse, hvor folk gør alt for at bekæmpe tegn på alderdom. Vi ser tegn på, at den polerede tid, vi lever i, hvor vi skal se perfekte ud med botox og aldrig vise alderstegn, er ved at ændre sig. Vi higer mere efter, at vi skal se ægte ud og vil gerne kunne se forskel på, om folk er 20 eller 60. Vi vil hellere kunne se på et menneske, at det har levet et liv, har As Øland, modeekspert og kreativ chef hos Dansk Mode og Textil, tidligere udtalt i en artikel hos os.
Der er ikke den eneste kampagne Lauren Hutton lægger ansigt til denne sæson. Modehuset Bottega Veneta har også booket den 73-årige til deres kampagne, ligesom hun spankulerede ned ad catwalken arm i arm med topmodellen Gigi Hadid, da huset viste deres nye kollektion under modeugerne.
Gigi Hadid og Lauren Hutton under fremvisningen af Bottega Venetas forårskollektion 2017.
LÆS OGSÅ: Farveller til modeller: En ny type kvinde stjæler spotlight i modeverdenen
LÆS OGSÅ: Veneda Budny: ”Jeg har aldrig haft et fucking gap imellem mine ben”
LÆS OGSÅ: Model: Jeg tabte 9 kilo på 2 måneder