Er det her sæsonens smarteste strømpebukser? Chanel siger ja
Chanel har talt: Vil man være rigtig smart den kommende sæson, skal man iføre sig et par fiskenetstrømpebukser. Ja, du læste rigtigt.
Det er efterhånden ikke længere nogen hemmelighed, at strømpebukser er the shit. Og ikke bare de sorte. Devisen er snarere; jo mere spraglede, desto bedre.
Da Chanel med chefdesigner Virginie Viard i marts 2020 (inden corona for alvor brød løs) viste deres AW 21-kollektion, udløste de samtidig en strømpebuks-hype.
På catwalken viste det franske modehus nemlig bl.a. strømpebukser med husets monogram, et dobbelt-C, og det fik flere designere til at følge trop – bl.a. mærket Marine Serre og danske Saks Potts – og siden har de logobesatte strømpebukser været overalt på Instagram.
Nu skal dine strømpebukser dog ikke længere kun være i klare pangfarver, med logo eller et spraglet mønster. De skal være af fiskenet. Du ved, den strikkede 80’er-klassiker med diamantformede huller, store eller små.
I hvert fald ifølge Chanel, der tidligere på ugen viste deres nye Cruise 21/22-kollektion. Digitalt, selvfølgelig, og igen med chefdesigner Virginie Viard i spidsen.
Alt var godt: Showet flot, og filmet blandt de hvide kalkstensområder i Carrières de Luminères, et stenbrud i landsbyen Les Beaux-de-Provence, i det sydlige Frankrig.
Ned ad catwalken spankulerede smukke modeller iført alt lige fra frynse- og fjerbesatte nederdele, smukt hæklede sjaler, blonder i alle afskygninger, (endnu et par) smækbukser og så fiskenetstrømpebukser…
Gisp, altså.
De er tilbage. Både i hvid og sort. Spørgsmålet er så bare, om denne 80’er-klassiker også finder vej til dit klædeskab i år? Vi er liiiiidt splittede…