Jeremy Scott Moschino H&M

Jeremy Scott: "Derfor går jeg helt til grænsen"

Vi har fået et eksklusivt interview med den flamboyante kreative direktør bag Moschino, Jeremy Scott, og H&Ms kreative direktør Ann-Sofie Johansson.

Minnie Mouse, Fedtmule og Andersine: Efterår betyder et nyt designsamarbejde for H&M, der har spurgt Moschino, om de vil lege. Det er der kommet en humoristisk kollektion med nostalgiske barndomsreferencer, logomani og fest ud af.

Jeremy Scott

Hvad har inspireret dig til kollektionen?

“Street, street, street. Jeg ville skabe en urban attitude, der blander bling, popkultur, italiensk glamour og, som altid, en omgang humor.”

Du er gået amok i Disney-figurer. Hvorfor?

“Når du leger med minder fra barndommen, har du en direkte vej ind i folks hjerter. Vi har brug for noget, vi kan relatere til og er bedre til at tage nye ting ind, når der er nostalgi involveret.”

Hvilken kvinde vil du gerne se i dit tøj?

“Alle kvinder! Faktisk designer jeg altid noget, som jeg tror, mine venner ville tage på. Uanset om det er hende, jeg sidder ved siden af på kontoret eller Rihanna. Hvis jeg ikke kan visualisere det på dem, jeg omgiver mig med, går det ikke.”

Hvordan vil du definere god stil anno 2018?

“Jeg tror på ‘hverdagscatwalken.’ Hvert øjeblik er et modeshow og en chance for at udtrykke dig og din stil, så vær frygtløs! Jeg er tilhænger af at skrue op for volumen, og derfor går jeg helt til grænsen i Moschino [tv] H&M-kollektionen.”

Ann-Sofie Johansson

Hvorfor har I valgt at samarbejde med Moschino?

“Jeremy Scott har været på vores radar i et stykke tid, og der er noget med Moschino, der bare føles rigtigt lige nu. Vi går meget op i at give vores kunder noget forskelligt med vores designsamarbejder, og i år er det tid til en kollektion, der både er vovet, sjov og glamourøs.”

Hvad er det, Jeremy Scott kan?

“Jeremy er fantastisk, fordi han både er fuld af sjov og ballade og samtidig er meget professionel. Han ved præcis, hvad der er rigtigt for Moschino, og hvad der vil appellere til hans fans verden over.”

Hvad er det, de her designsamarbejder kan?

“Da vi lavede det første samarbejde med Karl Lagerfeld i 2004, var der mange, der ikke forstod, hvorfor de store designere ville samarbejde med H&M. I dag ser vi designsamarbejder som aldrig før, hvor kreative hjerner mødes og skaber noget nyt, så de er mere relevante end nogensinde.”