Prins Nikolai model for Burberry

Prins Nikolai lander sin første magasinforside – se den her

”Det er et muligt startskud,” sagde Frederik Lentz Andersen, da prins Nikolai første gang gik model. Nu er hans første magasinforside ude.

Februar 2018 blev måneden, hvor prins Nikolai gik fra ”bare” at være prins til nu også at være model. Det skete, da den royale 18-årige trådte ud på catwalken for Burberry. Om det sagde Eurowomans Senior Fashion Director, Frederik Lentz Andersen, til ALT.dk: ”Alle kongelige ejer noget Burberry, og det er om muligt det modehus, der har den tætteste tilknytning til de royale.”

Siden da har der været store spekulationer i modebranchen, for hvilken vej vil prins Nikolais karriere mon gå, og hvordan og hvorledes ”sælger” man som modehus bedst en dansk kongelig? Noget af svaret kom forleden, da det tysk-engelske magasin Dust Magazine lancerede deres efterårs- og vinterudgave af det halvårlige magasin, hvor 1 ud af 6 forskellige forsider er med prins Nikolai.

”Det er fedt, at nogen tænker anderledes og ikke går den nemme sikre vej, når en ny modelkarriere skal sættes i gang. Her har modelbureauet Scoop Models arbejdet med et nichemagasin med en anerkendt profil i stedet for at gå den kommercielle vej. En stærk strategisk beslutning,” siger Frederik Lentz Andersen til ALT.dk om den nye magasinforside.

Fotoserien er lavet i samarbejde med fotografen Brett Lloyd og den LVMH-prisvindende designer, Grace Wales Bonner. Et samarbejde, mange nok ikke lige havde set komme, men som store dele af den internationale modebranche nu lovpriser.

”Dust Magazine kan blive startskuddet på en storslået karriere for prinsen,” siger Frederik Lentz Andersen og fortsætter: ”Jeg synes personligt, at det er enormt cool og befriende, at vi har så liberalt et kongehus og en prins, der er med på at prøve det af og gerne laver udfordrende serier, som samarbejdet med Dust Magazine og Wales Bonner er et eksempel på. Udtrykket er eksklusivt, positivt og fremmende for en liberal tankegang og nedbryder eventuelle kønsstereotyper og fordomme om, hvad de royale må og ikke må gøre.”

Magasinet kan forudbestilles her, og koster ca. 150 kr.