Nu kommer verdenshistoriens mest hypede kondom
Svensk producent af sexlegetøj har skabt kondomet, de mener, alle mænd har lyst til at tage på.
Dette forandrer alting!
Sådan lyder de store ord fra svenske LELO, der producerer sexlegetøj og står bag et nyt superkondom. Kondomet har allerede fået så stor opbakning, at firmaet har indsamlet over 6 millioner kroner i deres crowd funding kampagne. 30.000 personer har valgt at smide penge efter det nye kondom, som producenten bag selv udråber som det mest omtalte kondom nogensinde.
Og det kunne meget vel se ud, som de har ret. Med artikler på alt fra Fox News til Bustle og Business Insider er der skabt en gigantisk hype omkring det nye kondom.
LÆS OGSÅ: 3 anderledes præventionsformer du skal kende
Udrydder tre udfordringer
Kondomet ligner en gummiudgave af en bikube med sit vaffelmønstrede design. Det design er nemlig naturens egen måde at skabe lette og samtidig superstærke materialer, forklarer Filip Sedic, manden bag, i en officiel meddelelse fra LELO:
-Vi bygger en bedre fremtid og forbedrer verdens seksuelle sundhed gennem innovation i teknologi og design.
Syv år har det taget LELOs ingeniører at udvikle det nye kondom, og der er derfor lagt mange kræfter i at gøre sex bedre, sjovere og mere sikkert. Og særligt på tre områder skulle det nye gummi skille sig ud fra alle andre. Kondomet giver med en ny gummiteknologi mere fleksibilitet uanset størrelse og form, det er stærkere – nærmest ubrydeligt - samtidig med, at manden med gummiet på kan mærke mere.
At dømme ud fra de anmeldelser, der ligger på hjemmesiden, er folk ikke blevet skuffede. Flere amerikanske journalister har også testet kondomet og skrevet om det – og dommen lyder: Der er noget om snakken!
LÆS OGSÅ: Udskældt prævention hænges ud på sociale medier
Genial markedsføring
Til at promovere produktet har LELO lavet en aftale med selveste Charlie Sheen, der i november måtte stå frem og fortælle, at han er blevet smittet med HIV. I en stærk markedsføringsfilm fortæller han, at han håber at kunne bruge en meget negativ udvikling i hans eget liv til at skabe opmærksomhed omkring sikker sex blandt dem, der følger ham – blandt andet ved at promovere det nye kondom.
Designet af kampagnen er også så stilren, at den kan nærmest ligner en reklame for et nyt Apple-produkt. Med en tung elektronisk bas i baggrunden og farver holdt i hvid og stål er man ikke i tvivl om, at der er tænkt på alle detaljer for at få det nye produkt til at appellere til unge mennesker. 70 % af dem, der støttede kampagnen økonomisk, er da også unge mænd.
Hvis man vil se, om alle de flotte ord holder i virkeligheden, kan man købe en pakke online og få tilsendt ganske diskret, lover de på hjemmesiden.