Emili Sindlev street style

Her er den mest solgte taske i 2017

Når dankortet svinges, og den nye taske bæres stolt med hjem, er det ikke Chanel, Gucci eller Louis Vuitton, der står på posen. Det er ...

En ny undersøgelse afslører, hvilken taske der blev shoppet allermest i årets andet kvartal – og resultatet er noget af en overraskelse. Undersøgelsen er lavet i et samarbejde mellem branchemediet, The Business of Fashion, der fokuserer på modeøkonomi, og platformen Lyst, der samler tusindvis af mærker og butikker i ét.

Selvom du næsten ikke kan gå 50 meter i de københavnske gader uden at se Balenciagas City, Proenza Schoulers PS1-, Louis Vuittons Speedy- eller Chanels 2.55-taske, er det hverken disse modehuse eller deres tasker, der indtager pladsen som nummer 1.

Det er derimod Chloé’s Nile-taske – miniatureversionen af den næsten ligeså populære taske af samme navn, der blev udsolgt med lynets hast takket være dens popularitet blandt street style-stjernerne. Den er fra forår- og sommerkollektionen 2017, hvor Clare Waight-Keller stadig fungerede som kreativ direktør for Chloé. I dag er hun blevet Riccardo Tiscis efterfølger hos Givenchy, og det bliver spændende at se, om de tasker, hun kommer til at skabe der, får samme succes.

Taske, Chloé, 8.900 kr.

Om The Business of Fashion og Lyst

The Business of Fashion er et digitalt medie, der sætter fokus på modebranchen og dens økonomi.

Lyst er en søgeplatform, der sporer 4,5 millioner data i timen fra mere end 65 millioner årlige kunder, 4 millioner produkter og 12 tusinde mærker.