Victoria's Secrets nye butik i København mangler én væsentlig ting
Josephine Skriver ville altså mangle noget, når hun kom ud.
Mens jeg går ned af Købmagergade, kan jeg mærke mine forventninger stige. Victoria's Secret markedsføres som verdens mest sexede brand, så det er svært at forvente andet end lige præcis dét. Jeg har tidligere på dagen fået tilsendt pressebilleder af den nye butik på Amagertorv, som åbnede 12. september. Det pumper kun forventningerne op, så jeg føler næsten, at der skal stå en velkomstkomite for, at de bliver indfriet.
Som så mange andre har jeg siddet klistret til skærmen, når Josephine Skriver, Adriana Lima og Gisele Bündchen har slentret ned ad catwalken med en berømt sanger i hælene, som må kæmpe med at holde fingrene for sig selv. Jeg vil være en del af det univers og selv føle mig som en VS-Angel.
Da jeg drejer forbi Storkespringvandet, kan jeg se den sorte butiksfacade. Den ligner forsiden af en parfumereklame med sine spejlagtige vinduer. Jeg bliver som det første mødt af en engelsktalende pige, som tilbyder mig et armbånd med parfume på, så jeg kan dufte af det hele dagen. Det er et nemt salgstrick, og jeg må indrømme, jeg elsker det.
LÆS OGSÅ: 11 Danske smykkedesignere du skal kende
Butikkens vægge, loft og interiør er i mørkebrunt træ. Lyset er dæmpet, selvom der er spotlight på alle hylder og podier. Lyserød, lilla, guld og glimmer springer i øjnene på mig. Enkelte steder finder jeg en leopard- og blondedetalje. Ord som "Love me", "Eau So Sexy", "Tease", "XO Victoria" står overalt med forførende bogstaver. I midten står en "Pantie-bar", hvor hele farvespektret er blevet udforsket. Sløjfer, satinbånd og blonder pryder de små trusser.
På min anden side finder jeg en "Fragrance-bar", hvor de berømte parfumer står på enkelte, oplyste podier. Jeg genkender navne som "Bombshell" og "Scandalous", og de andre følger trop i design med deres 1950'er-inspirerede stil. Tæt på duftene står en "Accessories-bar", hvor passport- og mobilcovers ligger omgivet af tasker i alle størrelser.
Butikken er opdelt i små rum, som føles intime og eksklusive på grund af den sparsomme størrelse. Jeg føler på alle tænkelige måder, at jeg får opfyldt min drøm om et Victoria's Secret-univers, og butikken gør præcis, hvad den skal: Den får mig til at føle, at jeg er inde i mit drømme-walk-in closet. Jeg har lyst til at købe alt.
Men det kan jeg ikke.
For den nye butik på Amagertorv mangler simpelthen en helt essentiel del, for at jeg kan føle at VS-oplevelsen er fuldendt. Da jeg begynder at lytte til de andre kvinder, som oser rundt og kigger, kan jeg mærke, at de også spørger efter netop det samme. Det er den vigtigste del i hele kollektionen, som endnu engang mangler i en dansk butik. Faktisk mangler den i stort set alle europæiske Victoria's Secret forretninger.
Bh'erne.
De detaljerede, intime, sexede og forførende bh'er, som giver modellerne på catwalken den urealistisk flotte barm. Jeg er godt klar over, at den nok ikke vil have den samme effekt på min krop, men jeg kan godt lide illusionen. Butikken sætter mig på alle måder i den stemning, som jeg ønsker. Helt fra sine mørke rum til de oplyste skærme med Heidi Klum, Gigi Hadid og Miranda Kerr slentrede ned ad podiet iført sexet undertøj og fantastiske smil. Men jeg mangler simpelthen at kunne købe den fulde drøm fra top til tå.
Den nye Victoria's Secret-butik håber selv på at få de efterspurgte bh'er. De mener ikke, at det er urealistisk, at de en dag kommer, men jeg kan godt sukke lidt, eftersom vi har ventet over fire år på dem i deres butikker i lufthavnen og Fields. Skulle de en dag komme, skal jeg nok være den første til at give dem prikken over i'et i Victoria's. Men indtil da må jeg konstatere, at både Josephine Skriver og jeg ville komme halvnøgne ud fra butikken på Amagertorv.
LÆS OGSÅ: Modig kvinde var offer for syreangreb – nu går hun catwalk i New York
LÆS OGSÅ: Træk i joggingtrøjen – sportstøj er blevet voksen og hot!