Vi kan næsten høre Hannah Montana synge: ”You get the best of both worlds,” når vi kigger på samarbejdet mellem Gucci og Comme des Garçons. For det er virkelig, hvad det er – et perfekt eksempel på et samarbejde, der er vellykket.
”Denne unikke sag er baseret på en klassisk Comme des Garçons-shopper og personliggjort med en Gucci-stribe," står der i den tilhørende pressemeddelelse, som fortsætter: "Shopperens brune papir med en plastikskal giver et moderne, industrielt udseende, og resultatet er en særpræget ”Made in Japan”-sag, der kombinerer det bedste fra de to modehuse."
Ligesom den originale, brune, plastikovertrukne papirspose, der kun fås hos Dover Street Market – og næsten altid er udsolgt, lanceres denne taske eksklusivt i Japan den 23. november gennem Comme des Garçons og Dover Street Market Ginza som en verdensomspændende forhåndsvisning. Efterfølgende kan du finde tasken fra den 6. december i Dover Street Market verden over, og hos Gucci Garden i Firenze som den eneste af Guccis-butikker.