Sidste uge fik Danmark for alvor øjnene op for de store flygtningeudfordringer, som Europa oplever lige nu, og det fik folk på gaden for at hjælpe og støtte de flygtninge som har rejst så langt. Nu melder virksomheden Group88, der repræsenterer flere af de største luksusmærker i Norden, sig på banen i nødhjælpens tjeneste.
LÆS OGSÅ: Alexander Wang lancerer ny velgørenhedskampagne med Kate Moss, Cara Delevigne og Kim Kardashian
Har du længe gået og sukket efter den nyeste Gucci-taske eller den klassiske trenchcoat fra Burberry, er der nu en rigtig god grund til at gå ud og købe den. På lørdag d. 19. september har Group88 valgt at donere 10% af dagens omsætning fra 9 butikker fordelt i København, Stockholm og Oslo til Røde Kors. Pengene vil gå til at hjælpe de syriske flygtninge, der lige nu mangler helt basale ting som mad, vand og medicin.
LÆS OGSÅ: 10 ting du skal vide, inden du tager på lagersalg
Group88 er en familieejet virksomhed stiftet af Sanne Møller, men i dag er det sønnerne Thomas og Marius Møller, der står for den daglige ledelse. Og netop familiens fælles værdier er grunden til, at virksomheden har valgt at donere en del af omsætningen til Røde Kors. CEO Thomas Møller udtaler:
– Vi er glade for at kunne hjælpe når vi kan, og nødhjælp- og udviklingsarbejde er noget, som ligger vores familie og dermed virksomheden meget på sinde. Hvert bidrag tæller.
Virksomheden repræsenterer flere af de mest eksklusive modehuse, og i København er det hos Mulberry, Burberry, Bottega Veneta og Gucci, du skal lægge din sparepenge på lørdag, hvis du gerne vil forkæle dig selv og samtidig støtte den gode sag.
LÆS OGSÅ: "Hvis jeg ikke kan lave tre outfits med et item, så køber jeg det ikke"
LÆS OGSÅ: Dansk model om sin store rolle i ny actionfilm af fransk stjerneinstruktør
LÆS OGSÅ: Nu kan du få en lækker bomberjakke fra Won Hundred, når du køber abonnement på Eurowoman