Kampagne Birkenstock og Proenza Schouler Juergen Teller

Se sommerens hotteste samarbejde fra Birkenstock og Proenza Schouler

Hvis du er i tvivl om, hvilke sandaler du skal investere i denne sommer, har vi fundet løsningen. Birkenstock og Proenza Schouler har lavet et nyt designsamarbejde, der er både praktisk og pænt.

Det er vist ikke nogen hemmelighed, at det er hipt at gå i campingtøj; fleecetrøjer, bøllehatte, bæltetasker og sandaler med velcrolukninger. Sidstnævnte er præcis, hvad du skal stikke fødderne i denne sommer, og de skal være fra det nye designsamarbejde mellem den tyske skogigant Birkenstock og det New York-baserede luksusmærke Proenza Schouler.

Sandalerne har stået højt på vores ønskeliste lige siden, Proenza Schouler præsenterede deres S/S 20-kollektion under modeugen i New York. Ned ad catwalken spankulerede flere af modellerne nemlig i nyfortolkninger af de ikoniske Birkenstock-modeller Arizona og Milano.

Det er stadig den fodformede unisex-sandal, som du kender den, men med et tiltrængt twist af noget cool og sporty. Med inspiration fra praktisk arbejdstøj og sporty fodtøj er sandalerne udformet af poleret kalvelæder og med velcrolukninger, kontrastede topsyninger og et smagfuldt valg af farver. Intet er overladt til tilfældighederne, og kampagnen er derfor skudt af den tyske modefotograf Juergen Teller.

Praktisch, good

Den praktiske sandal har siddet på manges fødder gennem tiden og længe fået stor ros for sin bekvemmelighed og evne til at kunne dresses op. Noget, den amerikanske skuespillerinde Frances McDormand beviste, da hun sportede en gul Birkenstock-sandal på den røde løber ved sidste års Oscaruddeling. Der er altså ikke det, Birkenstock-sandaler ikke kan, og samarbejdet med Proenza Schouler har om muligt gjort det endnu mere smart at være praktisk.

Du kan klikke de nye sandaler hjem på Birkenstock.com. Priser fra 2.195 kr.