SPOT Festival

SPOT Festival sætter fokus på mode

SPOT Festival er kendt for at fokusere på musik- og filmtalenter, men i år udvider de arrangementet og sætter mode på programmet.

I 2013 udvidede SPOT Festival, så den ud over musik også begyndte at omfatte film. Nu er festivalen klar til at udvide endnu engang.

Som noget helt nyt præsenterer SPOT Festival i år et samarbejde med modebranchens vækstinitiativ HEADSTART FASHION og VIA Design. Målet er at sætte fokus på modetalenter og styrke samarbejdet mellem forskellige kreative brancher.

Ifølge lederen af HEADSTART FASHION, Christian Chapelle, giver det rigtig god mening, at mode bliver en del af festivalen.

LÆS OGSÅ: 11 oplevelser du ikke må gå glip af dette forår

"Forestil jer et modeshow uden musik. Det fungerer ikke ret godt! Der er åbenlyse koblinger mellem de kreative brancher, og SPOT Festival er med til at give folk en fornemmelse af de muligheder, der ligger i cross over og samarbejdet mellem de forskellige brancher," siger Christian Chapelle.

Gode input til folk i modebranchen

SPOT Festival bliver afholdt i Aarhus fra torsdag den 30. april til søndag den 3. maj. Modekonferencen foregår om lørdagen i en af de tre sale i konferenceområdet SPOT+.

Programmet er inddelt i tre afsnit: Fashion & Music, Keynote speakers og en paneldebat om talentudvikling, og konferencen byder på oplæg med blandt andre tv-vært Chris Pedersen og multikunstneren Henrik Vibskov. Du kan se det fulde program her.

Christian Chapelle fra HEADSTART FASHION opfordrer både folk, der arbejder i modebranchen, og folk, som drømmer om at gøre det, til at deltage i arrangementet.

LÆS OGSÅ: Her er forårets bedste lagersalg

"Konferencen henvender sig i høj grad til modebranchen, og folk som er ved at opstarte en virksomhed i mode- eller livsstilsbranchen kan få en masse gode input. Men også etablerede virksomheder kan have stor gavn af at deltage, for alle har jo brug for inspiration og for at se tingene fra en ny vinkel," siger han.

De kreative brancher skal lære af hinanden

Men det er ikke kun dem, der beskæftiger sig med mode i hverdagen, der kan lære noget af arrangementet, mener Christian Chapelle.

"Ud over designere og andre, der arbejder i modeverdenen, henvender konferencen sig til kreative folk, som ønsker at arbejde tværmedialt. Jeg tror, at film- og musikbranchen kan lære rigtig meget af modebranchen, og omvendt kan modebranchen lærer meget af dem, så meningen er, at man kan gå frit rundt i konferenceområdet og deltage i oplæg med forskellige fokusområder. Det handler om at skabe synergier mellem de kreative brancher," forklarer han.

For at få adgang til konferencen, skal man købe billet til SPOT+, som er SPOT Festivals konferenceområde. Adgangsbilletten til SPOT+ koster 300 kroner, og for 775 kroner kan du få adgang til både SPOT Festival og SPOT+. Billetterne kan købes her.

LÆS OGSÅ: 3 fascinerende fakta om H&M's nye conscious kollektion

LÆS OGSÅ: Og vinderen af designkonkurrencen blev...

LÆS OGSÅ: & Other Stories kommer til smilets by