Topshop går i partnerskab med Beyoncé
Det kan kun blive stort, når highstreetgiganten Topshop og popdronningen Beyoncé slår pjalterne sammen i et selskab, som de hver især ejer 50 procent af.
Det nye modeselskab, Parkwood Topshop Athletic Ltd., skal producere et nyt streetwearbrand, ifølge branchemagasinet Women's Wear Daily.
Beyoncé har tidligere vist sig i Topshop-design, så der er ingen tvivl om, at hun er en fan af den Londonbaserede kæde, der har flagshipbutik i København.
Topshop-ejer Sir Philip Green har tidligere tiltrukket navne som Kate Moss og adskillige hypede designernavne såsom designduoen Marques' Almeida til at lave særkollektioner, som Eurowoman.dk tidligere har skrevet om. Men sådan spiller klaveret ikke med Beyoncé.
"Dette er ikke et samarbejde. Det handler om at bygge et brand og at bygge en forretning - en separat, ordentlig forretning med separat ledelse og et separat kontor," siger Sir Philip Green, som tydeligvis sætter pris på ordet "separat", til WWD.
De første samtaler med Beyoncé startede tilbage i februar og faldt endeligt på plads fredag sidste uge. For Topshop er det nødvendigt at være i sektoren for streetwear og træningstøj, tilføjer han. Og hvis der er nogen som kan slippe afsted med streetwear og en rå attitude, som stadig rammer masserne, må det være Beyoncé, som altid har elsket Topshop, ifølge WWD.
Hendes mand, rapperen Jay Z, er selv i modebranchen med brandet Rocawear, som han selv har sat i produktion. Det sælger årligt for 700 millioner dollar, ifølge Wikipedia.