Stifterne bag Yrolí Skincare: "Vores brugere kan være sikre på, at vores produkter faktisk ER økologiske"
Hudplejebrandet Yrolí Skincare er stiftet i 2018 af Trine-Lise Buestad og Jette Nørgaard. Med en stor passion for enkelhed, kvalitet og bæredygtighed vil de gøre op med overforbrug og med ingredienser, der er dårlige for både hud og natur.
Vi kender de danske hudplejemastodonter som Tromborg, Rudolph Care og Beauté Pacifique. Men hvem er de nye brands på markedet, og hvad er deres mission? Mød tre af de nyere brands, der alle kæmper for at afhjælpe hudproblemer med ren økologi og effektive ingredienser og samtidig nærer omtanke for vores klima.
Hvorfor startede I Yrolí Skincare?
"I en moden alder ville vi udrette noget konkret, der kunne gøre en forskel og bidrage positivt til verden. Vi er begge værdidrevne og insisterende i vores måde at være i verden på. Vi kan godt lide at være driftige og få ting til at ske. Vi så et skønhedsmarked fyldt med brands og produkter, der skabte unødvendige behov.
Vi så en konstant opfordring til at købe mere med den konsekvens, at vi bliver forvirrede og har skufferne fulde af produkter, der ligger og bliver gamle. Desuden kunne vi se, at produkterne ofte indeholder billige ingredienser baseret på syntetisk kemi, der både skader huden og naturen. Vi stillede os selv spørgsmålet, om det virkelig kunne passe, at vi skal have sådan et massivt overforbrug og så dårlige produkter? Kan vi lave en modvægt baseret på kvalitet og enkelhed? Så vi skabte Yrolí."
Hvad er filosofien bag brandet?
"Målet er at inspirere til at tænke i kvalitet, at agere bæredygtigt og at mindske overforbrug af skønhedsprodukter. Vi laver effektiv hudpleje baseret på naturlige og økologisk certificerede ingredienser, så man med få produkter og enkle rutiner kan få optimal hudpleje. Vi ønsker at være nytænkende og skabe et tilbud til den selektive og bevidste forbruger, der gerne vil have sund og smuk hud på en enkel og klimabevist måde."
Hvad trender inden for hudpleje lige nu?
"Vi ser nogle klare tendenser, der overordnet handler om loyalitet, kvalitet og troværdighed. I dag knytter vi os i høj grad til de mennesker og værdier, der ligger bag et brand. Vi vælger brands, der har taget tydelige og konsekvente valg. Som forbrugere har vi brug for, at et brand har truffet valg for én, så man selv slipper. Ellers bliver det alt for uoverskueligt at være en ansvarlig forbruger. Vi er også trætte af tendensen med overforbrug. Verden bliver for kompleks.
Så vi ønsker kvalitet og ting, der holder. Og det skal være mere enkelt og overskueligt. Vi vil købe færre, men bedre produkter. Less is more. Certificeringer bliver også en større tendens. Det sikrer troværdighed og sporbarhed. De fleste af vores produkter er Ecocert Cosmos Organic-certificeret. Det betyder, at vores brugere kan være sikre på, at vores produkter faktisk ER økologiske, og den økologiske andel i produktet fremgår tydeligt."
Hvad bliver det næste store hudplejehit?
"Vi tror på større fokus på modenhed. Vi er pro-age. Vi får en større bevidsthed om fordelen ved erfaring og alder. Skønhedsbegrebet er under forandring, hvor skønhed tidligere var forbundet med ungdom, er der i dag større fokus på moden skønhed. Den tendens bliver forstærket. Vi ønsker livet igennem sund og vital hud. Vi vil ikke af med vores rynker, de er et billede på det liv, vi har levet, men vi vil gerne have, at vores linjer ikke er for dybe, og at huden ser vital og levende ud.
I Yrolí Skincare har vi udviklet vores Boosting-linje til moden hud. Den linje er et omdrejningspunkt. Vi er det brand, der har designet de bedste og mest virksomme produkter til moden hud. Vi er det brand, der giver effektive resultater med få produkter og enkle rutiner. For os er det et succeskriterium at have et gennemtænkt og gennemskueligt sortiment. Vi forbedrer løbende vores produkter på baggrund af forskning og udviklingen af naturlige ingredienser."
Hvem beundrer I i skønhedsbranchen?
"Vi beundrer brands, der er skabt ud fra tydelige værdier med fokus på kvalitet og slow fashion/conscious lifestyle. I Danmark vælter det frem med seje brands, der tager tiden alvorligt og bæredygtig omstilling seriøst. Hvor bæredygtighed både bliver afspejlet i materialevalg, produktion, design, sociale arbejdsforhold etc. Vi ser tendensen i onlineportaler, der samler bæredygtige brands på tværs af branche. Et godt eksempel er The Comarché, der har samlet interessante nordiske brands og gjort de forskellige bæredygtige parametre tydelige. Vi er selv repræsenteret i portalen."