Kæmpe "X Factor"-succes: Så mange ser med

Der har været kage på kontoret på TV 2 i dag. De kan nemlig fejre et særligt jubilæum og gode seertal. 

logo herognu HER&NU HN

Der er blevet produceret 18 sæsoner af "X Factor", siden programmet havde præmiere på DR1 i 2008. Syv af de sæsoner har TV2 haft fornøjelsen af at stå bag, og i dag fejrer de en ganske særlig dag.  

- I dag fejrer vi, at program nummer 100 sendes på TV2, skriver Dorte Borregaard, som er redaktør hos TV 2 på LinkedIn. 

Stadig stor succes

Selvom sangkonkurrencen har mange år bag sig, ser det ikke ud til, at interessen for den er dalende.

- I sidste sæson valgte hele 58% at se X Factor sammen med andre, og det i en tid hvor TV for det meste er noget, man ser alene, og hvor mange sidder i hvert sit rum med hver sin skærm. Vi er stolte af, at "X Factor" samler folk og familier på tværs af aldre om fælles oplevelser, og over at vi bidrager til samtaler om både musik og tilmed mange andre emner, der rækker ud over det vigtige musikalske fællesskab, fortsætter Dorte Borregaard i sit opslag. 

"X Factor" produceres af TV 2 i samarbejde med produktionsselskabet BLU, og ifølge Dorte Borregaard har det samarbejde lange udsigter. 

- Vi tager minimum 100 programmer mere på TV 2, tænker jeg, skriver hun og afslører, at der rent faktisk er 150 mennesker på arbejde, når et liveshow sendes.

 - Kæmpe tak til deltagerne, dommerne, værter og alle involverede! Stor tak til BLU, slutter hun.