Stilbillede fra serien "The White Lotus" sæson 2 på HBO.Foto: HBO Max / Warner Brothers Presse
En af tidens mest populære serier får en sko – og det er en dansker, der står bag
Den 17. februar får sæson tre af serien ”The White Lotus” premiere på HBO, og i den forbindelse har det danske skomærke ”Roccamore” fået lov til at lave en særkollektion med udgangspunkt i de tonangivende print. Se alle skoene her.
Den 17. februar har den populære HBO-serie ”The White Lotus”
premiere på sin tredje sæson, og bare vi læser navnet, kan vi allerede høre
melodien fra den ikoniske titelsekvens.
Hvis du er trofast seer af de tidligere sæsoner, har du
sikkert bemærket de eksotiske og farverige tapetmønstre, der vises i netop titelsekvensen – og disse mønstre bliver snart udgangspunktet for en ny
skokollektion, som det danske skofirma ”Roccamore” står bag.
“Vi
prøver altid at engagere os i koncepter, kampagner og mennesker, der har fokus
på at tage deres plads i verden, og som gør det på spændende måder. Vi har altid
arbejdet med ægte mennesker, men det kan jo også oversættes til tv: Hvad er
spændende på tv? Hvem tager deres plads i verden der? Hvem er lidt quirky
på den fede måde, og hvem bliver ligefrem kult af det? Og der er
karaktererne fra ”The White Lotus” bare et virkelig godt eksempel,” siger
stifter og direktør i Roccamore, Frederikke Antonie Schmidt, i ALT for damernes podcast Skål Søster.
Serien produceres af Warner Brothers, og mange vil sikkert
spørge: Hvordan lykkes det et dansk firma at indgå et samarbejde med en så stor
og international virksomhed? Men der har Frederikke Antonie Schmidt et klart
svar.
”For det første: Hvorfor lade sig begrænse? Altså, hvorfor
kan vi ikke gøre det? Det er altid mit udgangspunkt. Det andet handler om mulighedernes
kunst. Jeg møder ofte spændende mennesker, og jeg bliver hele
tiden fascineret – og der har jeg en regel i mit hoved om, at hvis jeg bliver
ved med at få en tilbagevendende tanke, så skal jeg gøre noget ved den,” siger
hun og fortsætter:
”Jeg mødte hende, der repræsenterer Warner Brothers i
Skandinavien, og hun foreslog en mulighed, som jeg i første omgang ikke kunne
se mig selv i. Men efter at have mødt hende et par gange, hvor hun blev ved med
at komme med idéer, kunne jeg pludselig ikke sove om natten. Og så stod det
klart: Selvfølgelig skal vi lave noget sammen! Efter at have snakket frem og tilbage,
endte vi så med kollektionen her, som vi glæder os til at lancere.”
Hvilket par er din favorit?
Kollektionen består af otte limited edition-designs,
som er inspireret af de print, der er toneangivende i den kommende sæson. Hvert
design lanceres kun i 80 par, som alle har deres unikke nummer trykt i foret,
og det gør hvert par til et samlerobjekt for både fans og modeelskere.