Stilbillede fra serien "The White Lotus" sæson 2 på HBO.

En af tidens mest populære serier får en sko – og det er en dansker, der står bag

Den 17. februar får sæson tre af serien ”The White Lotus” premiere på HBO, og i den forbindelse har det danske skomærke ”Roccamore” fået lov til at lave en særkollektion med udgangspunkt i de tonangivende print. Se alle skoene her.

alt.dk logo

Den 17. februar har den populære HBO-serie ”The White Lotus” premiere på sin tredje sæson, og bare vi læser navnet, kan vi allerede høre melodien fra den ikoniske titelsekvens.

Hvis du er trofast seer af de tidligere sæsoner, har du sikkert bemærket de eksotiske og farverige tapetmønstre, der vises i netop titelsekvensen – og disse mønstre bliver snart udgangspunktet for en ny skokollektion, som det danske skofirma ”Roccamore” står bag.

“Vi prøver altid at engagere os i koncepter, kampagner og mennesker, der har fokus på at tage deres plads i verden, og som gør det på spændende måder. Vi har altid arbejdet med ægte mennesker, men det kan jo også oversættes til tv: Hvad er spændende på tv? Hvem tager deres plads i verden der? Hvem er lidt quirky på den fede måde, og hvem bliver ligefrem kult af det? Og der er karaktererne fra ”The White Lotus” bare et virkelig godt eksempel,” siger stifter og direktør i Roccamore, Frederikke Antonie Schmidt, i ALT for damernes podcast Skål Søster.

Serien produceres af Warner Brothers, og mange vil sikkert spørge: Hvordan lykkes det et dansk firma at indgå et samarbejde med en så stor og international virksomhed? Men der har Frederikke Antonie Schmidt et klart svar.

”For det første: Hvorfor lade sig begrænse? Altså, hvorfor kan vi ikke gøre det? Det er altid mit udgangspunkt. Det andet handler om mulighedernes kunst. Jeg møder ofte spændende mennesker, og jeg bliver hele tiden fascineret – og der har jeg en regel i mit hoved om, at hvis jeg bliver ved med at få en tilbagevendende tanke, så skal jeg gøre noget ved den,” siger hun og fortsætter:

”Jeg mødte hende, der repræsenterer Warner Brothers i Skandinavien, og hun foreslog en mulighed, som jeg i første omgang ikke kunne se mig selv i. Men efter at have mødt hende et par gange, hvor hun blev ved med at komme med idéer, kunne jeg pludselig ikke sove om natten. Og så stod det klart: Selvfølgelig skal vi lave noget sammen! Efter at have snakket frem og tilbage, endte vi så med kollektionen her, som vi glæder os til at lancere.”

Hvilket par er din favorit?

Kollektionen består af otte limited edition-designs, som er inspireret af de print, der er toneangivende i den kommende sæson. Hvert design lanceres kun i 80 par, som alle har deres unikke nummer trykt i foret, og det gør hvert par til et samlerobjekt for både fans og modeelskere.

Se hele kollektionen her.

Belinda Lotus Midnight
Chelsea Bamboo White
Jaclyn Green
Kate Bamboo White
Laurie Green
Mook Lotus Midnight
Victoria Wood Olive
Piper Lotus Midnight