De kommer hvert år i januar som en meget tidlig forårsbebuder. Det er i disse dage, de store modehuse afslører kampagnerne for den nye sæson, og indtil videre har forårskampagnerne budt på et par overraskelser. For blandt de mere sikre valg af modeller, som Gisele Bundchen i Chanels kampagne og danske Freja Beha, der poserer for Louis Vuitton, har et par utippede damer sneget sig ind. Tidligere på ugen kunne vi bringe nyheden om, at Céline har valgt den 80-årige amerikanske forfatter og skribent Joan Didion som ansigt, og Dolce & Gabbana har ganske utraditionelt booket tre sicilianske bedstemødre som modeller. I dag løftede Saint Laurent så sløret for deres nye kampagne, hvor ingen anden end musikikon og singer-songwriter Joni Mitchell på 71 er affotograferet med sin guitar.
Billedet af Joni Mitchell er en del af kreativ direktør Hedi Slimanes projekt 'Music Project', hvor musikerer som Courtney Love, Daft Punk og Marilyn Manson siden 2012 har optrådt i store kampagner, der med musikvideoer, sort/hvid-billeder og cool rockattitude har været med til at forme Saint Laurents image. Det er Slimane selv, der har skudt Joni Mitchell i hendes hjem i Bel Air i L.A., og kappen, hun bærer på billedet, er designet til lejligheden, har modehuset oplyst på twitter.