Tilfældigheder gjorde, at Andrea Elisabeth Rudolph sagde farvel til en karriere som studie- og radiovært for at starte sit eget skønhedslabel, Rudolph Care. Der er til gengæld ikke overladt noget til tilfældighederne, når produkterne udvikles, afprøves og godkendes af eksperter og Andrea selv.
Jo, skønhed kommer indefra, men produkterne fra Rudolph Care virker faktisk. Udefra. Açai Anti-Stress Facial Cream gør huden blød og frisk, og det er svært at undvære sin Açai Body Oil, når først man har vænnet sin hud til de luksuriøse mørkebrune dråber. Alle har hver deres Rudolph Care-favorit, fra håndcremen til læbepomaden, men fælles for produkterne er, at de holder – også, hvad de lover: forkæler med god samvittighed.
En Greenpeace-test for skadelige kemikalier i krop og blod var i 2006 en øjenåbner for den i dag 37-årige Andrea Elisabeth Rudolph. Hun var lykkeligt uvidende – og gravid.
“Resultatet var chokerende. Mange af de skadelige stoffer i mit blod kom fra skønhedsprodukter, jeg havde forkælet mig selv med igennem mange år,” siger Andrea Elisabeth Rudolph, der bagefter undrede sig over, at der ikke fandtes et Svanemærket skønhedsprodukt uden for supermarkedets hylder.
“Jeg ville, og vil, forkæles – uden at gå på kompromis med sikkerheden – og så tænkte jeg, at hvis ingen andre gør det, så måtte jeg jo gøre det selv,” siger hun.
Ambitionen med Rudolph Care var at gøre det let, gennemskueligt og sikkert for forbrugerne at købe god kvalitet.
“Det er certificerede økologiske og bæredygtige produkter. Et testpanel, et laboratorium og jeg selv gennemtester hvert eneste produkt, der skal leve fuldstændig op til mine krav til konsistens, duft, effekt og luksus-feel. Og jeg er kræsen,” siger Andrea Elisabeth Rudolph.
En del af hemmeligheden bag de lækre produkter er det lille bær açai, som Andrea opdagede på rejser til Brasilien. Og så er Rudolph Care unikt ved at være det første brand i verden, der er certificeret med både Svanemærket og Ecocert. Derudover er produkterne naturlige og 100 % fri for de 26 allergener, EU advarer imod.
“Det betyder, at mange kan tåle Rudolph Care – også dem, der normalt ikke tåler hverken natur eller parfume,” siger Andrea, der er stolt af at have bygget brandet op fra bunden og oven i købet et, der giver overskud, og som gør en forskel.
“Og så har jeg det bedste team, man kan ønske sig. Jeg er meget stolt af alle i virksomheden. Rudolph Care er båret af ildsjæle med masser af ideer for fremtiden,” siger hun.
Se også: Made in Denmark: All the way to Paris »