Sponsoreret indhold
Nogen burde virkelig fortælle Sana og SKAM-veninderne om denne her app…
I sidste og fjerde sæson af den norske hit-serie ’Skam’ er det Sanas historie, vi får fortalt. Her fyger det med dilemmaer om tro, fordomme, forældre, drenge, venindevenskaber og ikke mindst en ’russebus’ til 300.000 norske kroner.
For hvordan er det lige, at man som 17-18-årig gymnasieelev i Oslo får skrabet 300.000 norske kroner sammen, hvis man altså ikke skal spille fallit og slå sig sammen med de lyshårede, gå-bag-om-ryggen-piger fra Pepsi Max-kliken.
Penge- og crowdfunding-appen Lunar Way kunne være et bud. Her er tale om en app, der tilbyder features, som gør det nemmere at håndtere dine penge i et interface, der ligner de sociale medier. Appen stiller essentielle bankfunktioner til rådighed på mobilen og gør vejen mellem personlige midler og mål kortere.
Den er gjort ud fra en devise, der hedder Make Money Matter, fordi den først og fremmest hjælper sine bruger med det forkromede konto-overblik. Men det er appens ’Fund Me’-feature, som for Sana, Noora, Eva, Chris og Vildes ’russebus’ ville være ”dritkult” at få fingrene i. Her er nemlig tale om en crowdfunding-app, der nemt og hurtigt gør det muligt at sætte en crowdfunding-kampagne i gang til den der Stine Goya-kjole, den bærbar computer eller en ’russebus’ til 300.000 kroner!
’Fund Me’-featuren spiller sammen med Facebook og Instagram, så du kan dele dine mål med venner og familie på sociale medier, og ligesom med Facebook og Instagram er det op dig, at skabe en kampagne og en fortælling, som folk har lyst til at støtte op omkring.
Vind et sponsorat på 20.000 kroner
Lunar Way handler grundlæggende om selvbestemmelse. Den fortælling vil de hos Lunar Way gerne understrege med sponsorater til udvalgte kandidater. Står du og mangler pengene til at udleve din drømme – om det er at danse ballet i New York eller udvikle en anden smart app – så kunne det meget vel være dig, der får 20.000 kroner i hånden. Du kan ansøge her.
Ansøgning skal gøres med video, og de udvalgte kandidater vil herefter dokumentere deres rejse eller projekt til Lunar Ways sociale medier. Pengene skal kort fortalt gør det lidt nemmere at komme i mål med nogle af livets store drømme uden at være afhængig af mor, far og banken. Ligesådan synes tanken bag Lunar Ways sponsorater at være – her har man bare gjort sig uafhængig af reklamebureauer og dyre reklamekampagner.
- De penge, vi giver til vores udvalgte kandidater, kunne have betalt for en stor flot reklamekampagne. Men det har hele tiden været indlysende, at pengene skulle gå til brugerne, for igennem dem får vi den allermest autentiske fortælling, som skal skabes og opleves. Og det er hele pointen med Lunar Way, slutter Liselotte Kirkelund.