Sponsoreret indhold

Vis mig din bil, og jeg skal sige, hvem du er

Vis mig din bil, og jeg skal sige, hvem du er

Alt det, du køber, bruger og dyrker, fortæller noget om, hvem du er. Din bolig, dine madvaner, din træning … og din bil. Og en bil er ikke bare en bil, for der er stigende krav – især fra kvinder – til, at den skal kunne klare alt fra børnetransport og storindkøb til spontane roadtrip ud i det blå – og så skal den være udstyret med alt, der er brug for.

Der har altid været en bevidsthed om, at vi gennem indkøb og opførsel viser en hel del om os selv. Vi træffer nemlig valg og fravalg ud fra en kombination af det, vi gerne vil vise omverdenen, den måde vi gerne vil opfattes på og vores helt basale behov og krav.

Til kvinder – fra kvinder

For at tage temperaturen på, hvilken indflydelse den bevidsthed har på kvinders valg af bil, har vi taget en snak med Jeanette Løbner, Marketing Communication Manager fra Renault Danmark:

”Kvinder og mænd kigger ikke på de samme ting, når det kommer til biler. Hvor mænd – lidt firkantet sagt – mest fokuserer på hestekræfter og dæktryk, kigger kvinder på, hvad bilen udtrykker. Det siger nemlig en del om hendes værdier og holdninger og er med til at udstråle, hvem hun er. Derfor spiller design en rolle, ligesom det fx har betydning, om den kører på el eller benzin. For kvinder handler det om, at der skal være balance mellem æstetik og funktionalitet.”

Renault_2-maj_20240382_Tekst-5.jpg

Set i det lys er det interessant, at en af Renaults mest kendte designere gennem 30 år er svenske Agneta Dahlgren, der blandt andet har haft ansvaret for Renault Zoe, Renault Captur og netop Renault Megane E-Tech 100% electric.  

Fra hverdag til vildskab

De fleste kan nikke genkendende til, at der er gang i den både til hverdag, i fritiden og når det er ferietid. Alt det skal en bil kunne klare:

”Bilen er en forlængelse af vores bolig, og den skal derfor tilfredsstille mange forskellige behov, når vi er på farten. Vi har brug for opbevaringsplads til fx solbriller, creme og snacks – og vi har brug for, at der er plads til tasker, legetøj og habengut til en miniferie for hele familien.”

Renault_2-maj_20240366_Tekst-4.jpg

Alle de behov kommer også til udtryk, når snakken falder på tilkøb og udstyr, for her er der også forskel på, om det er en mand eller en kvinde, der står hos bilforhandleren. Ofte udvælger mænd specifikt de funktionaliteter, de gerne vil have, hvor kvinder gerne vil have en ’plug’n’play’-løsning:

”Vi har ikke brug for en lang liste med uanede muligheder – vi vil have det hele med det samme: Godt anlæg, spejl til make-up-tjek, varme i sædet og stik til køletasken. Og så har vi styr på tech, så vi vil også have både Google og Apple Carplay. Der skal altså være tænkt på alle de ting, der gør bilen til det perfekte transportmiddel fra A til B … og videre til Z, og så skal vi se godt ud, når vi kommer kørende.”

Renault_2-maj_20240312_Tekst-2.jpg
Renault_2-maj_20240331_Tekst-3.jpg

Godt kørende med masser af fordele

I de tre første måneder af 2024 var Renault Megane E-Tech 100% electric den mest privatleasede bil i Danmark og i april gik den helt til tops, og blev den mest solgte bil i Danmark – af alle biler solgt – diesel, benzin og el.

Tilfredse kunder fremhæver tre fordele:

Rummelig:

God plads foran og på bagsædet, flere små aflægningsrum samt bagagerum på 440 l.

Lang rækkevidde:

På én opladning kan du køre op til 442 km *WLTP – det svarer cirka til afstanden mellem Skagen i Nordjylland og Gilleleje i Nordsjælland.

Hurtig opladning:

Oplad til 200 kilometers motorvejskørsel på under 30 minutter ved en lynlader (130 kW DC). På offentlige ladestandere med 22 kW AC-opladning kan du oplade bilen på under tre timer.

Renaults nye brandidentitet og logodesign pryder bagklappen.

Hurtig opladning – hurtigt videre

Salget af elbiler brager derudaf, og de kvindelige købere er glade for det elektriske alternativ til en benzinbil – især efterhånden som elbilerne kan køre længere og længere på en opladning:

Renault_2-maj_20240457_Tekst-6.jpg

”Over 40 % af alle nye personbiler i Danmark i 2024 er elbiler, og mon ikke det hænger sammen med, at kvinder i stigende grad er inde over, når der købes bil. Undersøgelser viser nemlig, at kvinder er med i 80 % af beslutningerne i hjemmet. Kvinder tænker nok i højere grad over, hvordan vi kan få et mindre miljøbelastende forbrug og vil gerne sende et signal til andre om, at vi har taget et aktivt valg – det kan man gøre meget tydeligt, når man vælger en elbil.”

Jeanette Løbner er overbevist om, at elbiler vil overtage stort set hele markedet i en nær fremtid, og de mange ladestandere, der skyder op over det hele, taler da også deres tydelige sprog: Fremtiden er elektrisk.

blobid0.jpg

Fakta om Renault Megane E-Tech 100% electric

  • Op til 442 km rækkevidde (WLTP)
  • Op til 200 km motorvejskørsel på 30 minutter ved lynopladning
  • 160 kW motor (220 hk)
  • 0-100 km/t på 7,4 sekunder
  • Harmon Kardon med Quantum Logic Surround™-teknologi

Megane E-Tech 100% electric fås fra 264.990 kr. og i tre udstyrsvarianter: Evolution, Techno og Iconic.

Læs mere her. 

Book din prøvetur her.

Renault Megane E-tech 100% electric: 40-60 kWh. Forbrug 16,3 kWh/100 km. Rækkevidde: 291-442 km (bl. kørsel WLTP).CO2-ejerafgift: kr. 390/halvår. Forbrug kan påvirkes af kørestil, vejrforhold og tilvalg af udstyr.

Book din prøvetur i en Megane E-Tech 100% electric her.