Sponsoreret indhold
Gucci, Hermés og Chanel: Her får du ægte pre-loved luksus brands på nettet!
Det er lidt som at vinde i lotto. Den der meget sjældne gang, hvor det faktisk lykkes dig at finde et par (næsten nye) Acne-støvler på et loppemarked. Et loppemarked, der ellers har været en flod af discount jeans, udtrådte sko og Val Thorens-hættetrøjer fra en gymnasieskiferie i 2006.
Men det er faktisk loppemarkedskonceptet, der er tanken bag det franske onlinesitet Vestiaire Collective. Her finder du bare ingen discount-brands eller Val Thorens-hættetrøjer, men derimod et større udvalg af second hand highend-brands som Isabel Marant, Balenciaga, Rolex, Acne og Chanel!
Sitet er skabt som et svar på en tendens, hvor de, der typisk køber highend-brands fra ny, ikke gør brug af dem mere end et par gange, inden de ryger ind i tøjskabet eller ned i smykkeskrinet. I stedet købes der nyt tøj og nye smykker, der ofte lider samme skæbne. Med Vestiaire Collective er der skabt en platform, hvor de dyre highend-brands sælges videre til lidt mere rimelig priser for os, der ikke har arvet et gods eller vundet i Lotto. Pludselig er det der par Céline-sko ikke bare en dagsdrøm i frokostpausen men en faktisk mulighed.
Accepterer kun det bedste
Vestiaire Collective fungerer altså som mellemled mellem de, der gerne vil af med en Saint Laurent-skjorte eller en Hermés taske, og dem, der meget gerne vil have fingrene i en Saint Laurent-skjorte eller Hermés taske, men som ikke lige foreløbig får lov af banken til at købe dem til butiksprisen.
Og der er tale om en garanteret kvalitet hver gang. Vestiaire Collective er nemlig ekstremt kræsne i deres udvalg af brands og varer. De accepterer kun autenticitet, kvalitet og det bedste. Det er det forretningsprincip, der har gjort Vestiarie Collective til en millionforretning.
Vi har en ret unik model, fordi vi fokuserer på de produkter, der trender og overlever sæsonen, mens vores eksperter samtidig har et godt øje til de vintagevarer, der over tid kommer til at stige i værdi, har Sébastien Fabre, direktør i Vestiaire Collective, udtalt.
I virksomheden hovedkvarter i Paris sidder et hold af eksperter, som sikrer, at designervarerne er autentiske, trendy og af den kvalitet, som Vestiaire Collective kendetegnes ved. I samarbejde med sælgerne sætter de en pris, som hvis der var tale om et hus eller en større ejendom. Det er virksomhedens kvalitetssikring af varerne, som adskiller dem fra andre online highend distributører, hvor køberne ikke i samme grad er garanteret kvaliteten af varerne. Hos Vestiaire Collective accepteres kun det bedste!
Er du nysgerrig på sitet, kan du hoppe et smut forbi hjemmesiden her.