Sponsoreret indhold
Rollemodeller i stedet for modeller i ny Georg Jensen kampagne
De fleste af os har en rollemodel vi ser op til. Enten en vi stræber efter at være, ligne eller en der inspirer os – og med den store tilgængelighed til medierne, er det i dag blevet nemmere og hurtigere at få en opdatering på hvad der foregår i deres liv, og hvad de er med til at sætte på dagsordenen. En af de ting, der i den seneste tid, bliver sat mere og mere fokus på, er female empowerment. Vi ser flere og flere stærke kvinder, stå frem og diskutere alt fra sexisme til ulighed mellem kvinder og mænd.
Stærke kvinder er også kernepunktet i Georg Jensens nye globale kampagne, der har erstattet modellerne med fem stærke, krævende, provokerende, højlydte og ambitiøse kvindelige rollemodeller, som alle har trodset konventionerne og steget til tops inden for hver af deres industrier. Se kampagnevideoen nedenfor, hvor blandt andet danske filminstruktør Susanne Bier medvirker.
Ud over Susanne Bier, medvirker WBA, WBC og WBO verdensmester welterweight bokseren Cecilia Brækhus fra Norge, prisvindende komiker Sarah Kendall fra Australian, professional motocross kører Behnaz Shafiei fra Iran og Dominique Creen, der er verdens bedste kok fra USA i kampagnen. Alle fem kvinder understøtter kampagnens budskab - You can never be too much you – da de ikke går på kompromis med hvem de er og det de har skabt for dem selv.
Budskabet for kampagnen understøtter også, at Georg Jensen er for alle kvinder verden rundt, som favner deres stemmer og skaber deres egne veje – uden at lade andre definere dem. Georg Jensen har også en tradition for stærke kvinder, der gennem årene har været med til at præge virksomheden. Helt tilbage til virksomhedens start blev mester sølvsmeden Georg Jensens kone Laura og datteren Lise involvereret i virksomheden, og senere har utallige legendariske kvindelige designere såsom Vivianna Torun Bülow-Hübe, Nina Koppel og Zaha Hadid samarbejdet med designhuset.
Se mere om kampagnen