Sponsoreret indhold

Bilmærke og vaskemiddel går i utraditionelt samarbejde til forsvar for miljøet

Når det gælder at sikre en bæredygtig fremtid for vores egen og kommende generationer, går Neutral og Renault i front.

Neutral_Renault-advertorial_familie.VB

Den positive udvikling har inspireret producenten af husholdnings- og personlig pleje produkter, Neutral, og bilproducenten Renault til at indgå et utraditionelt samarbejde for at sætte miljøet på dagsordenen.

Ansvaret for at levere mere miljørigtige produkter er nemlig ikke bundet til bestemte brancher, og hvis der for alvor skal gøres en forskel for miljøet, må alle brancher og virksomheder anno 2016 tage bæredygtighed alvorligt.

Den ambition markerer Renault og Neutral med en konkurrence, hvor man som forbruger kan vinde elbilen Renault Zoe, som kan opleves i en række supermarkeder landet over, samtidig med at Neutral lancerer et helt nyt og endnu mere miljørigtigt produkt.

Danmarks mest solgte vaskemiddel kan nemlig nu købes i en ny, miljøvenlig refill-pose, så forbrugerne kan hælde indholdet over på den plastikbeholder, de senest købte vaskemiddel i. Den nye emballage indeholder 75 procent mindre plastik og er derfor langt mindre miljøbelastende, når den bliver smidt ud og sendt videre i systemet.

”Når vi indgår samarbejde på tværs af to brancher så forskellige som vores, sender det et signal om, at ansvaret for at levere mere miljørigtige produkter ikke er bundet til bestemte brancher. Hvis vi for alvor vil gøre en forskel, er alle brancher nødt til at tænke i miljørigtige alternativer,” siger Stine Overgaard, der er Nordic Brand Manager hos Neutral.

”Det vil vi rigtig gerne gøre opmærksom på – og vi håber, det sætter gang i snakken, når folk ser en bil med miljøbudskaber co-branded med vaskemiddel i miljøvenlig emballage i det lokale supermarked”.

Du kan deltage i konkurrencen ved at sende en sms med Neutral til 1919 eller ved at klikke her.