Karl Lagerfeldt avis

Karl Lagerfeld lancerer sin egen avis

Det er ingen hemmelighed, at Karl Lagerfeld elsker sin kat Choupette, han overtog fra modellenBaptiste Giabiconi i 2011 efter at have passet den. Katten har både været inspiration for en kollektion og ansigt for en skønhedslinje. Nu bliver den også redaktør, når Lagerfeld lancerer sin egen avis.

Chanels chefdesigner kaster sig over skriveriets kunst og vil til at udgive sin egen avis. Det skriver Fashionforum.dk.

Ifølge branchesitet Pambianco vil avisen, der får navnet The Karl Daily, indeholde artikler om Karl Lagerfeldts workaholic-tendenser så vel som nyheder om hans forskellige produktlinjer.

Desuden vil læserne kunne se frem til, at hans kat, Choupette Lagerfeld, der allerede har sin egen Twitterkonto og har medvirket som model i en kampagne for makeup mærket Shu Eumura, hvor den har lagt ansigt til sin egen produktserie, optræde som gæsteredaktør.

Avisen vil herudover indeholde en tegneseriestribe, streetstylebilleder og en oversigt over nye hotspots og opdigtede kontaktannoncer.

"Avisen" udkommer første gang 20. september og vil kun være tilgængelig i syv europæiske byer, hvor Lagerfeld har sine butikker. Det drejer sig om England, Holland, Tyskland, Belgien, Schweiz, Frankrig og Tyrkiet.

Herefter vil distribueringen brede sig til også udvalgte butikker, hoteller og andre trendy steder, ifølge Pambianco.

LÆS OGSÅ: Urban Outfitters laver kæmpe sweatshirtbrøler