Dansk model får plads på listen over bedst betalte i verden
Muskulaturen gør græske guder misundelige, kæbepartiet er som skåret af granit og håret blødt som smør. Mon det er grunden til successen?
Udråbt af Euroman til at være en af Danmarks bedst klædte mænd, Medinas ekskæreste og med i musikvideoen til Marina and the Diamonds megahit ”How to be a Heartbreaker”. Ja, det er bare tre titler, som Mikkel Gregers Jensen kan bære med stolthed.
Den danske model ses ofte i en hvid T-shirt, sin favorithættetrøje og læderjakke, men når han er på job, kan tøjet være alt fra H&M til Louis Vuitton. Mikkel Gregers Jensens karriere spænder vidt og bredt – noget der er blevet endnu mere tydeligt med placeringen på Models.coms liste. En liste, hvor alt arbejde, som modeller, fotografer, stylister og andre branchefolk laver, er noteret. Her har Mikkel fået en plads på den såkaldte ”The Money Guys”-liste – en opgørelse, hvor man finder mænd, der over længere tid har opbygget en karriere og et lønniveau, der gør dem til sværvægtere i branchen.
“At være model er et usikkert fag. Tidens ansigter kommer og går i en hulens fart, og det er de færreste, der klarer tidens strenge test. Men de få, der gør, fortjener en særlig anerkendelse. Det kræver mere end udseende at nå toppen af modelbranchen – det kræver vedholdenhed, personlighed, drivkraft og støtte fra de store kunder. Visse mænd har det hele og mere til, og hvor de går, følger de store penge. Med deres fantastiske porteføljer og hårdtoptjente erfaring er dette mænd, kunderne spørger efter med fornavn,” skriver Models.com om listen.
Den 28-årige Adonis startede som model i 2012, hvor han arbejdede i Acne Studios i København. Her blev han opdaget af to castere, som ville booke ham til en kampagne med den verdenskendte modefotograf, Bruce Weber: ”Mikkel vidste naturligvis ikke, hvordan han skulle agere, og hvad han skulle takke ja og nej til, så han tog kontakt til os,” siger Sune Palner om Mikkel Gregers Jensens start på karrieren. Sune Palner er kreativ direktør hos det danske modelbureau, Scoop Models, som har været Mikkel Gregers Jensens agentur siden starten og stadig er.
Scoop Models skrev kontrakt med Mikkel Gregers Jensen og ”sjovt nok endte det med, at vi sagde nej tak til det jobtilbud, der startede processen, da vi ikke mente det var den rigtige måde at starte Mikkels karriere på,” afslutter Sune Palner.
Det er ikke første gang, at navnet Mikkel G. Jensen – synonymet, den danske herre går under på sociale medier – er at finde på Models.com: ”I 2012 var Mikkel noteret som en af de mest lovende nye ansigter, og også her skilte han sig ud med sine tatoveringer. Han var en af de første modeller med tatoveringer til at gå eksklusive shows som Calvin Klein, Givenchy og Armani,” siger Sune Palner til ALT.dk.
2013, hvor Mikkel Gregers Jensen fyldte 22 år, blev også året, hvor han fik sin plads på Models.coms ”Top 50”-liste. En liste, der viser, hvem de vigtigste modeller på verdensplan er lige nu. Her var Mikkel at finde, indtil han i 2019 havnede på ”Money Guys”-listen, som ifølge Sune Palner mere eller mindre er den endelige liste, man kan komme på, og et sted, man stræber efter at lande på som model.
Listen indikerer, at man som model igennem mange år har klaret sig rigtig godt. Blandt andet ved gang på gang at blive valgt til kampagner og gode modemagasiner og dermed har oparbejdet en dagsløn, som gør dem til de bedst betalte modeller i verden. Der er ikke særlig mange navne på listen, og Mikkel er med sine 28 år en af de yngste på listen.
"Det er grunden til, at han både laver forsider for Vogue, men også kampagner for kommercielle mærker som H&M"
Sune Palner
Der er vist ingen tvivl om, at han er smuk, men hvad er det ellers, der gør Mikkel Gregers Jensen til en af verdens bedst betalte modeller? Vi spurgte Sune Palner.
”Han har klassiske, attraktive træk, men er stadig meget signifikant. Det er grunden til, at han både laver forsider for Vogue, men også kampagner for kommercielle mærker som H&M,” siger Sune Palner og fortsætter om et af Mikkels særlige karaktertræk: ”Hans tatoveringer. Kombinationen af hans Adonis-lignende krop og de mange tatoveringer gør, at mange forskellige kunder finder Mikkel ideel som ansigt for deres profil.”
Succesen er til at mærke, og Mikkel er en stærk spiller på hele verdens modescene med kampagner for blandt andre Trussardi, Hugo Boss og Calvin Klein samt forsider på både Vogue Hommes Japan og GQ. Måske det er de brede kindben, store blå øjne og skandinaviske udseende, der gør ham til vores tids svar på en moderne adonis?
Vi ønsker ham stort tillykke og god vind fremover.