Stephanie Gundelach er en af to kvinder bag Instagrams seneste hit
Hun er en af Danmarks mest velklædte kvinder, kæreste med Mikkel Hansen og mor til Eddie Max – og nu også medskaber af ny Instagram-favorit.
I 2008 var hun sammen med bloggerne Ingrid Munch og Elise Born med til at stifte én af Danmarks første rigtige modeblogs, som vi kender dem i dag. Den hed Anywho, var Danmarks foretrukne blog og skabte utallige trends. Men universet, hvor Stephanie Gundelach dagligt delte ud af tips og tricks, eksisterer desværre ikke længere. Sidenhen er det blevet til utallige samarbejder med både brands og branchefolk, et butikseventyr i samarbejde med hendes mor, og i dag lever Stephanie som stylist og iværksætter i Paris med sin mand håndboldspiller Mikkel Hansen.
November 2019 blev så måneden, hvor der igen var nyt. Den særdeles dygtige danske stylist og mor til én slog pjalterne sammen med Awa Malina Stelter og stiftede tøjmærket OpéraSPORT – et kontrastfyldt univers, der med sit kreative take på moderne klassikere i genanvendte materialer og ukompliceret design har skabt efterspørgsel hos alt fra The Kardashians til din egen omgangskreds.
“Det, der nok adskiller os, er, at vi fokuserer på materialer og klædelige silhuetter, som appellerer til kvinder i alle aldre. Min veninde har lige bestilt en kjole til sin 63-årige mor, og min teenage-nevøs kæreste har bestilt samme kjole. Det gør os så glade, da det er et tegn på, at tøjet fungerer på tværs af generationer,” siger kvinderne bag til Fashion Forum ved lanceringen af brandet.
Hos OpéraSPORT finder du, som navnet antyder, et kombineret image, hvor den luksuriøse silke møder sportslige hverdagssilhuetter med futuristiske designdetaljer. Tøjmærket har samtidig givet Instagram et nyt favoritmærke, når det gælder opsigtsvækkende tøj, som indebærer alt fra simple ribtoppe i silke til florlette silkekjoler i dejlige, opsigtsvækkende farver. Se bare stilikoner som Mathilde Gøhler, Veneda Carter (tidl. Budny, red.) og Vogue-redaktør, Julia Hobbs, som alle er trukket i de karakteristiske kreationer. For slet ikke at tale om influenten over dem alle – Kim Kardashian West, der med sine mere end 159 millioner Instagram-følgere satte godt gang i den lille, danske virksomheds webshop. En moderne modevirksomhed a la 2020 er skabt, og vi glæder os til at følge rejsen.