9 ting, vi håber at se i samarbejdet mellem H&M og Moschino
”Det er det perfekte modesamarbejde med et miks af pop, street-kultur, logoer og lidt glamour,” siger Ann-Sofie Johansson, Creative Advisor for H&M om deres næste store designsamarbejde med Moschino. Én ting er sikkert – det bliver skørt, farverigt og fyldt med humor.
Hvad får du, hvis du tager et ikonisk italiensk modehus fyldt med bling, glamour og italienske vaner, og kobler det med en hip, vild og fantasifuld amerikansk designer? Svaret er Moschino.
Siden 2013 har den amerikanske designer Jeremy Scott bag Moschino skabt Instagram-værdige kollektioner, der har efterladt et viralt fodtryk på modebranchen. Og nu skal Moschino – hvis ikoniske læderbælte med bogstaver i guld helt sikkert har hængt på din eller din mors hofter i 80’erne, arbejde sammen med H&M.
I en livevideo på Instagram afslørede model Gigi Hadid det nye designsamarbejde, og hvad der kommer ud af dét samarbejde, bliver spændende. Den amerikanske stjernemodel var selvfølgelig på Coachella, selvfølgelig iklædt den endnu ikke offentliggjorte kollektion og selvfølgelig sammen med sin personlige ven, Jeremy Scott. Og angående den endnu ikke offentliggjorte kollektion, så er vi spændte.
Selvom Jeremy Scott har godt fast i sin fangruppe, og ofte klæder både Katy Perry og Miley Cyrus på, er hans kollektioner ofte mødt af kritik – og er du ikke til humorfyldte kollektioner med knald på, stemmer du måske i kor med de kritisk anlagte øjne.
”Det, jeg kan love, er, at der selvfølgelig vil være humor, farve og tegnefilm. Selvfølgelig skal vi have tegnefilm!” siger Jeremy Scott i en pressemeddelelse om det nye samarbejde og fortsætter:
”Som alle mine kollektioner [for Moschino, red.] er det humor, der møder haute couture, der møder gaden. Det har været et kendetegn for mit arbejde hos Moschino, og jeg vil gerne fortsætte med at udforske den stil i dette samarbejde. For fans af Moschino skal det føles lidt som en ”greatist hits”-kollektion, men jeg lover, at det stadig vil være nyt og føles frisk, selvom vi inkluderer nogle idéer fra fortiden.”
Jeremy Scotts kollektioner for Moschino er en kommerciel succeshistorie, og hans første forårs- og sommerkollektion med McDonald’s og Svampebob Firkant fik hele modebranchen til at iklæde deres telefoner med pomfritter i farvekombinationen rød og gul og med Svampebob Firkants glade ansigt påtrykt.
Og det er blandt andet fra den kollektion, vi håber at se gengangere i samarbejdet mellem Jeremy og den svenske modegigant, H&M.
Her er 9 ting, vi håber at se i MOSCHINO [tv] H&M-samarbejdet
Kampagnen for MOSCHINO [tv] H&M kalder de selv ”et innovativt TV-koncept, der inddrager både sociale og traditionelle medier for at skabe en multiplatform – en dragende ny "zappende" oplevelse i den digitale verden”. Hvad det helt præcist betyder ved vi ikke, men kollektionen vil blive solgt online og i udvalgte H&M-butikker verden over fra d. 8. november.