Martin Lyne og Jannick Lindberg

Stifterne bag Woods_Copenhagen: Det skal ikke være et quickfix, men en langsigtet investering

Det danske hudplejemærke Woods_ Copenhagen er stiftet i 2017 af parret og ejerne bag modelbureauet Le Management, Martin Lyne og Jannick Lindberg. Sammen skaber de hudplejeprodukter af rene, nordiske ingredienser.

Vi kender de danske hudplejemastodonter som Tromborg, Rudolph Care og Beauté Pacifique. Men hvem er de nye brands på markedet, og hvad er deres mission? Mød tre af de nyere brands, der alle kæmper for at afhjælpe hudproblemer med ren økologi og effektive ingredienser og samtidig nærer omtanke for vores klima.

Hvorfor startede I Woods_ Copenhagen?

"Motivationen er meget personlig for os og resultatet af fire års intenst researcharbejde. Martin har selv levet med invaliderende håndeksem, og vores ene datter har også været plaget af atopisk eksem. Det kickstartede en lang og frustrerende rejse i søgen efter noget, der kunne afhjælpe problemet. Derudover har vi som ejere af Le Management erfaret, hvordan modellerne oplever udfordringer med deres hud på grund af lange dage, dehydrerende aircondition, søvnmangel osv. Udfordringer, som kan have store konsekvenser, når man lever af sit udseende. Derfor var vores motivation at udvikle skånsomme og nærende hudpleje-produkter, der virker." 

Hvad er filosofien bag brandet?

"Woods_ Copenhagen står for kompromisløse hudplejeprodukter af nordiske, rene ingredienser, der virker – med omtanke for både mennesker og miljø. Vores produkter indeholder innovative sammensætninger af ingredienser fra den nordiske natur: bær, planter, kildevand etc. Fælles for alle ingredienserne er, at de både er effektive, økologiske, naturlige og nøje udvalgt i samarbejde med skandinaviske eksperter. Derudover et det vigtigt for os, at ingredienserne ikke bare ser godt ud på emballagen, men at de virker.

Nøgleordene for vores produkter er derfor effektivitet, intelligens, æstetik og ikke mindst bæredygtighed. Alle produkterne er designet, udviklet og produceret i Danmark. Bæredygtig- hed og respekt for naturen er essentielt for os. Derfor er emballagen både FSCcertificeret og genanvendelig, ligesom det vand fra Grønland, som vi bruger i produkterne, eksempelvis bliver sendt med tomfragt (f.eks. tomme containere, der sendes retur, red.) til Danmark for at belaste miljøet mindst muligt." 

Hvad trender inden for hudpleje lige nu?

"Der er mange spillere på banen inden for hudpleje, og som forbruger stilles du hele tiden overfor en række til- og fravalg. Det kan være svært at gennemskue kosmetikkens krøllede univers, hvor markedsføring desværre stadig kan være enormt vildledende. Derfor oplever vi, at forbrugerne efterspørger et gennemsigtigt og ærligt produkt, og vi har valgt at kommunikere åbent, bl.a. ved at markere på hvert enkelt produkt, hvor meget af produktet, der er lavet af naturlige og økologiske råvarer. 

Lige nu er en anden spændende tendens i hudpleje, at man via moderne teknologi efterligner hudens egne funktionsmekanismer og dermed effektivt booster hudens naturlige evner til f.eks. cellefornyelse. Vores ingredienser, der bl.a. tæller kollagenstimulerende peptider, niacinamid, højaktive syrer, stærke antioxidanter og fugtbindende hyaluron, trænger igennem huden og arbejder på celleniveau samt opbygger hudens barrierer."

Woods_produkter.jpg

Hvad bliver det næste hudplejehit?  

"Vi tror på en holistisk tilgang til hudpleje, hvor det handler om at skabe et sundt skønhedsfundament for sig selv, som ikke blot er et quickfix, men en langsigtet investering. Det handler om at passe godt på sig selv, at stresse af og pleje kroppen og på samme tid udvise ansvarlighed over for miljøet og naturen. Vi følger tæt med i den nyeste forskning inden for skønhed og arbejder på en række projekter, hvor der i 2021 kommer flere spændende produktlanceringer. Bl.a. arbejder vi på at udvikle et særligt serum med plantestamceller, der bremser hudens aldringsproces og stimulerer hudens vigtigste celler." 

Hvem beundrer I i skønhedsbranchen?

"Vi synes, det er rigtig mange brands, der gør det godt både herhjemme og i udlandet. Vi mener selv, at vi har skabt en række unikke produkter, som er udviklet i samarbejde med en række af Skandinaviens førende eksperter på området. Dem beundrer vi meget."

Om Woods_Copenhagen:

Martin Lyne og Jannick Lindberg ejer sammen modelbureauet Le Management, og i 2017 stiftede de også hudplejemærket Woods_ Copenhagen med fokus på at løse reelle hudproblemer med rene, nordiske ingredienser.